PL | EN
CMS

Contact

Any questions? Write to us!

Thank you!

Twoje zgłoszenie zostało pomyślnie zapisane

Baza wiedzy

Do you need information?

Check out our knowledge base, where we explain in an easy-to-understand way how to use a qualified electronic signature to increase the efficiency of your business.

Automatyzacja procesów biznesowych
Baza wiedzy

Automatyzacja procesów biznesowych. Klucz do efektywności i sukcesu przedsiębiorstwa

Jeżeli prowadzisz firmę, na pewno zależy Ci na sprawnym funkcjonowaniu jej struktur. Wdrażanie nowoczesnych technologii może znacząco przyczynić się do poprawy wydajności i efektywności pracy Twojej organizacji. Jedną z kluczowych dziedzin, które warto rozważyć, jest automatyzacja procesów biznesowych oraz wykorzystanie systemów do elektronicznego obiegu dokumentów.

autor: Damian Nowak
Problemy ze składaniem sprawozdań do eKRS
Bezpieczeństwo IT

9 problemów z prawidłowym przesłaniem i podpisaniem sprawozdania finansowego

Temat sprawozdań powraca co roku jak bumerang i wywołuje przerażenie w przedsiębiorcach. W 2019 roku po awarii systemu eKRS i ePUAP przedsiębiorcy przestali wierzyć w niezawodność administracji rządowej i podpisują sprawozdania finansowe kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Zdarzają się jednak sytuacje, w której to nie system zawodzi, a człowiek. W artykule przedstawiono 9 problemów z podpisaniem sprawozdań finansowych, wraz z rozwiązaniami.

autor: Damian Nowak
Za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego można założyć spółkę w s24
Bezpieczeństwo IT

Podpis kwalifikowany do założenia spółki przez system s24

Integralną częścią systemu eKRS jest portal S24, który umożliwia utworzenie spółki przez Internet. Do jej założenia wymagane jest złożenie dokumentów opatrzonych profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Ze względu na ograniczenia Profilu Zaufanego (wymaga polskiego numeru PESEL) zakładanie spółki przez obcokrajowca wymaga nabycia kwalifikowanego podpisu. W artykule omawiamy najczęstsze problemy przy zakładaniu spółki s24.

autor: Damian Nowak
Firma transportowa - rejestracja
Baza wiedzy

Delegowanie kierowcy z państwa trzeciego. Zmiany w przepisach 2023

W dniu 19 sierpnia 2023 r. zaczęły obowiązywać przepisy ustawy z dnia 28 lipca 2023 r. dotyczące delegowania kierowców w transporcie drogowym. Przewoźnicy drogowi z krajów spoza Unii Europejskiej, których kierowcy wykonują międzynarodowy przewóz dwustronny lub inny międzynarodowy transport na terenie Polski, są zobowiązani do dostarczenia podczas kontroli dokumentu potwierdzającego, że kierowca został delegowany na terytorium Polski z kraju trzeciego.

autor: Damian Nowak
Elektroniczny obieg dokumentów
Elektroniczny obieg dokumentów

Zalety transformacji cyfrowej. Elektroniczny obieg dokumentów w firmie

Nowoczesne przedsiębiorstwa nieustannie poszukują rozwiązań optymalizujących procesy biznesowe w firmie, pozwalające osiągnąć lepsze rezultaty, a tym samym przewagę konkurencyjną. Jednym z nich jest transformacja cyfrowa i implementacja EOD w firmie. W artykule przedstawimy na czym polega elektroniczny obieg dokumentów i jakie są korzyści z jego wprowadzenia.

autor: Damian Nowak
Kwalifikowany podpis elektroniczny daje więcej możliwości niż Profil Zaufany
Nazwa kategorii

7 przewag kwalifikowanego podpisu elektronicznego nad Profilem Zaufanym

Centralny Ośrodek Informatyki i Ministerstwo Cyfryzacji stworzyło profil zaufany, który pozwala potwierdzić tożsamość i załatwiać większość spraw urzędowych. Rozwiązanie jest bezpłatne, ale niepozbawione wad. W artykule prezentujemy dlaczego warto zapłacić za komercyjny kwalifikowany podpis elektroniczny. Korzyści wielokrotnie przewyższają koszt urządzenia.

autor: Damian Nowak
Sprzęt elektroniczny baza EPREL
Baza wiedzy

Rejestracja firmy w bazie EPREL. Potrzebny podpis i pieczęć kwalifikowana

W 2019 roku Komisja Europejska rozpoczęła wdrożenie nowego systemu rejestracji etykiet energetycznych, który jest znany jako Europejski Rejestr Etykiet Energetycznych, skrótowo EPREL. Zgodnie z przepisami wydanymi przez Komisję Europejską, producenci oraz importerzy, którzy wprowadzają na rynek Unii Europejskiej nowe modele produktów związanych z energią, muszą dokonać ich rejestracji w bazie danych EPREL przed rozpoczęciem dystrybucji na rynku.

autor: Damian Nowak
Szpital
Nazwa kategorii

Podpis Kwalifikowany dla Laboratoriów. Innowacyjne narzędzie w branży medycznej

Elektroniczny podpis kwalifikowany to niezwykle przydatne narzędzie dla laboratoriów medycznych i diagnozujących, wprowadzające rewolucyjne zmiany w sposobie podpisywania dokumentów i prowadzenia dokumentacji. Jest to zaawansowana forma podpisu elektronicznego, równoważna w mocy prawnej z tradycyjnym podpisem własnoręcznym. Przyjrzyjmy się bliżej temu narzędziu, jego znaczeniu dla sektora medycznego oraz korzyściom, jakie przynosi.

autor: Damian Nowak
Jak zgłosić firmę do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych kwalifikowanym podpisem elektronicznym?
Bezpieczeństwo IT

Rejestracja spółki w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych. Kwalifikowany podpis do CRBR.

Ministerstwo finansów uruchomiło publiczny rejestr osób sprawujących kontrolę nad spółkami działającymi według kodeksu spółek handlowych. Centralny Rejestr Beneficjentów ułatwia uzyskanie informacji kto faktycznie sprawuje kontrolę nad spółką. Dla osób nieposiadających polskiego numeru PESEL jedyną możliwością wpisu do CRBR jest uzyskanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

autor: Damian Nowak
polish qualified signature
Nazwa kategorii

Kwalifikowany podpis elektroniczny bez PESEL

Zgodnie z rozporządzeniem eIDAS podpis kwalifikowany powinien być respektowany w każdym kraju należącym do UE. W rzeczywistości podpis wydany w Polsce, akceptowany jest tylko w krajowych systemach. Dla klientów prowadzących biznes jest to problematyczne. Co w sytuacji, gdy trzeba złożyć ważne urzędowe dokumenty, a nie mamy możliwości przyjazdu do Polski? Nie pozostaje nic innego jak polski kwalifikowany podpis bez numeru PESEL.

autor: Damian Nowak
pytania
Baza wiedzy

Faktura ustrukturyzowana KSeF. Czym jest i od kiedy obowiązuje?

Nowy system rejestracji faktur elektronicznych, czyli KSeF, został stworzony z celem usprawnienia elektronicznego przepływu dokumentów. Według Ministerstwa Finansów, KSeF ma na celu automatyzację kluczowych procesów w firmach. W przyszłości, od roku 2024, przedsiębiorcy będą zobowiązani do korzystania z tego systemu, dlatego warto już teraz zgłębić tę kwestię. Jakie zalety płyną z wykorzystania faktur ustrukturyzowanych? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w artykule.

autor: Damian Nowak
e-Doręczenia
Elektroniczny obieg dokumentów

Ustawa o doręczeniach elektronicznych

Ustawa o doręczeniach elektronicznych wprowadza znaczące zmiany w komunikacji pomiędzy obywatelami, administracją publiczną i w działalności gospodarczej, opierając się na przepisach Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego 910/2014. Ma ona na celu zastąpienie tradycyjnych form przesyłki korespondencji przez ich elektroniczne odpowiedniki, umożliwiając szybsze, bardziej efektywne i bezpieczne doręczanie dokumentów w środowisku cyfrowym.

autor: Damian Nowak
Faktura VAT
Baza wiedzy

Zmiany w projekcie ustawy KSeF: Kluczowe Aktualizacje i Nowe Propozycje

W dniu 15 marca 2023 r. Ministerstwo Finansów opublikowało zaktualizowany projekt ustawy dotyczącej Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), który ma zacząć obowiązywać dla przedsiębiorców od 1 lipca 2024 r. Celem wprowadzenia KSeF jest przyspieszenie procesu digitalizacji w sektorze publicznym oraz w polskich firmach, co przyczyni się do znacznego usprawnienia prowadzenia biznesu. Jakie kluczowe zmiany wprowadza nowy projekt w porównaniu z jego poprzednią wersją?

autor: Damian Nowak
raporty GIIF
Nazwa kategorii

Zastosowanie e-podpisu w zgłoszeniach do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej (GIIF)

W dzisiejszym środowisku biznesowym, szczególnie w sektorze finansowym, prawo nakłada szereg wymogów dotyczących raportowania transakcji do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej (GIIF). To istotne organ administracji publicznej, który gromadzi i analizuje dane związane z transakcjami o wartości powyżej 15 000 euro. Jego celem jest zwalczanie prania pieniędzy i finansowania terroryzmu poprzez monitorowanie transakcji online i gotówkowych.

autor: Damian Nowak
CMS

Newsletter

Would you like to stay informed
of upcoming publications?

Subscribe to our mailing list

Thank you!

Twoje zgłoszenie zostało pomyślnie zapisane