Odnowienie kwalifikowanego podpisu elektronicznego

Twój podpis kwalifikowany niebawem traci ważność? Dobrze trafiłeś!

Oferujemy odnowienie podpisu kwalifikowanego online. Zaufaj doświadczeniu i zleć to nam.

Gwarantujemy 100% skuteczność w przedłużeniu certyfikatu certyfikatu.

 

Przedłużenie podpisu elektronicznego Certum Mini / SimplySign

Odnowienie podpisu kwalifikowanego odbywa się całkowicie zdalnie. Przedstawiciel Podpisuj Zdalnie połączy się z Tobą za pomocą aplikacji AnyDesk lub TeamViewer. Zainstaluje niezbędne do aktywacji kolejnego certyfikatu aplikacje, zaktualizuje dane jeżeli będzie to konieczne, wyśle wniosek do urzędu certyfikacji Certum w trybie przyspieszonym, a następnie wgra nowy podpis kwalifikowany na Twoje urządzenie. Istnieje też możliwość opóźnienia aktywacji odnowienia certyfikatu do 60 dni. Oznacza to, że z dniem wygaśnięcia starego certyfikatu zostanie automatycznie aktywowany nowy. 


Co obejmuje usługa odnowienia podpisu elektronicznego?

pełne wsparcie techniczne w procesie odnowienia podpisu

dwa zdalne połączenie z konsultantem

aktualizacja danych certyfikatu kwalifikowanego

rejestracja nowego podpisu na urządzeniu

opcjonalnie konfiguracja w aplikacjach, w których używany jest e-podpis



Ile kosztuje odnowienie podpisu elektronicznego?

Całkowity koszt odnowienia podpisu kwalifikowanego przedstawiono poniżej. Po realizacji zamówienia wystawiana jest faktura VAT. Procedura odnowienie podpisu uruchamiana jest w momencie opłacenia przez klienta faktury proforma.

 

Odnowienie 1 rok - 399 zł netto

Odnowienie 2 lata - 479 zł netto

Odnowienie 3 lata - 549 zł netto (najchętniej wybierane)

 

Ile czasu trwa procedura odnowienia certyfikatu?

Na stronie producenta znajduje się informacja o aktywacji do 7 dni roboczych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów skracamy ten czas do maksymalnie 24h. Dodatkowo umożliwiamy wybrania daty, od której ma być aktywny nowy certyfikat kwalifikowany. W tym przypadku rekomendujemy ustawianie przedłużenia podpisu elektronicznego w momencie wygaśnięcia starego certyfikatu, co w dłuższej perspektywie obniża koszty.

 

Jak odnowić podpis kwalifikowany Certum?

Proces odnowienia podzielony jest na dwa etapy.

Pierwszym z nich jest zakup kodu odnowienia z zaszytą opcją przedłużenia certyfikatu na rok, dwa lub trzy. Następnie należy zainstalować oprogramowanie wspierające procedurę i najnowszą wersję JAVA. Po wprowadzeniu kodu przechodzimy do procedury weryfikowania danych zawartych w starym certyfikacie i ich aktualizacji. Po zatwierdzeniu należy podpisać aneks do umowy o certyfikat swoim ważnym kwalifikowanym podpisem. Podpisany wniosek przesyłany jest do Centrum Certyfikacji Certum i w ciągu 7 dni zostaje zweryfikowany. W przypadku klientów Podpisuj Zdalnie procedura weryfikacji trwa zdecydowanie szybciej (maksymalnie kilka godzin lub 20 minut, gdy czas nagli).


Jak aktywować odnowienie certyfikatu? (Drugi etap)

Drugim etapem jest instalacja certyfikatu po pomyślnym zweryfikowaniu danych w aneksie. Obejmuje on aktualizacje oprogramowania do podpisu i card managera, uruchomienie oprogramowania wspierającego i przejścia automatycznej instalacji certyfikatu. W niektórych sytuacjach wymagane jest również zainstalowanie sterowników do urządzenia, aktualizacje bibliotek i dodatkowa konfiguracja.



Jak sprawdzić ważność podpisu elektronicznego?

Ważność certyfikatu kwalifikowanego można zweryfikować na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest sprawdzenie danych w folderze Certyfikat \ Osobisty po wprowadzeniu komendy w szukaj "certgrm.msc". Druga opcja zdecydowanie prostsza to podpisanie dokumentu swoim podpisem kwalifikowanych i zweryfikowanie go za pomocą aplikacji Adobe Reader lub ProCertum SmartSign w szczegółach. Jeżeli czas do wygaśnięcia podpisu jest krótszy należy skontaktować się z nami celem przeprowadzenia procedury odnowienia.

Kiedy należy odnowić podpis kwalifikowany?

Rekomendowany czas na przeprowadzenie procedury przedłużenia podpisu elektronicznego to 60 dni. Dwumiesięczny bufor czasowy pozwala na rozwiązanie ewentualnych problemów z aktywacją kolejnego certyfikatu. Jako firma, która przeprowadziła setki odnowień nie zalecamy dokonywania procedury na ostatnią chwilę. W najgorszym przypadku zamiast odnowienia konieczne będzie wydanie nowego certyfikatu z bezpośrednią weryfikacją tożsamości. W trosce o spokojną głowę naszych klientów regularnie przypominamy o przeprowadzeniu procedury odnowienia podpisu elektronicznego.



Odnowienie podpisu elektronicznego na karcie Certum - migracja podpisu z karty do chmury

Dla klientów posiadających ważny podpis kwalifikowany Certum Mini lub Standard oferujemy migracje odnowionego certyfikatu do chmury. SimplySign to pierwszy na rynku podpis kwalifikowany, którym możesz podpisywać dokumenty zarówno na komputerze jak i na telefonie. Procedura sygnowania dokumentów jest zbliżona do autoryzacji przelewów w banku za pomocą SMS. Dodatkowym atutem jest absolutny brak konieczności wymiany karty czy czytnika przy próbach odnowienia certyfikatu - w przypadku podpisów na karcie zdarzają się takie przypadki, gdzie komponenty wycofywane są odgórnie przez Ministerstwo Cyfryzacji. Klienci chwalą SimplySign za prostotę użytkowania i wygodne podpisywanie z telefonu. Jesteś na wakacjach, a zależy Ci na szybkim podpisaniu dokumentu? Podpisz go przez aplikację i dzięki domyślnej opcji wysłania maila przekaż go dalej.

Co obejmuje usługa przeniesienia podpisu elektronicznego z karty do chmury?

pełne wsparcie techniczne w procesie migracji podpisu

dwa zdalne połączenie z konsultantem

aktualizacja danych certyfikatu kwalifikowanego

aktywacja aplikacji na Twoim smartfonie

rejestracja nowego podpisu w komputerze

opcjonalnie konfiguracja w aplikacjach, w których używany jest e-podpis

przeszkolenie z korzystania z podpisu w nowej, chmurowej formie

 

Ile kosztuje przeniesienie podpisu z karty Certum do SimplySign?

Migracja podpisu online do SimplySign 1 rok - 499 zł netto

Migracja podpisu online do SimplySign 2 lata - 599 zł netto

Migracja podpisu online do SimplySign 3 lata - 729 zł netto (bestseller)

Uwaga! Do czasu wygaśnięcia certyfikatu na karcie będziesz posiadał(a) dwa aktywne e-podpisy.

 

Odnowienie podpisu elektronicznego - najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Q: Mój podpis kwalifikowany wygasł. Czy mogę go odnowić?

A: Niestety nie ma możliwości odnowienia podpisu kwalifikowanego po wygaśnięciu jego terminu ważności. Należy uzyskać nowy podpis i przejść procedurę aktywacji podpisu ponownie. Dlatego tak często przypominamy naszym klientom o konieczności odnowienia certyfikatu kwalifikowanego w terminie.

 Q: Posiadam podpis kwalifikowany od konkurencji. Czy mogę go odnowić w Certum?

A: Oczywiście. Wystarczy spotkać się z weryfikatorem Podpisuj Zdalnie i zabrać ze sobą starą umowę certyfikacyjną. Pozwoli to aktywować nowy certyfikat w atrakcyjnej cenie. Dotyczy to dotychczasowych klientów firm EuroCert, KIR, Cencert i Sigillum. W przypadku zagranicznych dostawców usług zaufania nie ma takiej możliwości. Wynika to z odmiennych technologii urządzenia i uwarunkowań dotyczących weryfikacji tożsamości.

Q: Czy mogę odnowić podpis i zmienić dane w certyfikacie?

A: Wszystko zależy od danych jakie mają być zmienione. W przypadku zmiany nazwiska, numeru PESEL, numeru NIP (w opcji firmowej), wygaśnięcia paszportu lub certyfikatu SHA-1 nie ma możliwości odnowienia podpisu kwalifikowanego. W każdym innym przypadku procedura może być przeprowadzona poprawnie i w przyjaznej formie online.

Q: Czy procedura odnowienia musi być przeprowadzona online?

A: Tak. Nie ma możliwości przejścia odnowienia stacjonarnie co wynika z narzuconych procedur przez Asseco Data Systems. W całym procesie niezwykle istotnym elementem jest użycie ważnego podpisu kwalifikowanego do podpisania aneksu na nowy certyfikat. Z reguły aktywacja online cieszy się zainteresowaniem klientów. Statystycznie procedura dwukrotnego połączenia i aktywacji odnowienia zajmuje naszym konsultantom łącznie ok. 17 minut i stale poprawiamy ten wynik.

Q: Czy można zaplanować termin odnowienia certyfikatu?

A: Tak. Można przeprowadzić procedurę wcześniej i ustalić, że odnowienie podpisu nastąpi po wygaśnięciu starego certyfikatu, w określonym terminie lub niezwłocznie po pozytywnej weryfikacji.

 

Zamów odnowienie podpisu elektronicznego. Przedłużymy go za Ciebie!

+48 536 456 661 | kontakt@podpisujzdalnie.pl


CMS

Kontakt

Masz pytanie? Napisz do nas!

Dziękujemy!

Twoje zgłoszenie zostało pomyślnie zapisane

CMS

Newsletter

Chcesz na bieżąco otrzymywać wiadomości
o pojawiających się publikacjach?

Zapisz się do bazy mailingowej

Dziękujemy!

Twoje zgłoszenie zostało pomyślnie zapisane