Kwalifikowany podpis elektroniczny do Urzędu Dozoru Technicznego (UDT)
Urząd Dozoru Technicznego uruchomił portal do składania wniosków w formie elektronicznej. Personel zobowiązany jest do wysyłania dokumentacji technicznej w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem. W artykule opisujemy działanie portalu eUDT, jakie wnioski można składać przez portal i jak je podpisywać.
Elektroniczna Skrzynka Podawcza do UDT
Na potrzeby komunikacji petentów z UDT uruchomiona została Elektroniczna Skrzynka Podawcza, dostępna po zalogowaniu się przez eUDT lub ePUAP. Od momentu powstania ESP nie jesteśmy zobligowani do dostarczania dokumentów w formie papierowej do Kancelarii Urzędu Dozoru Technicznego na nośniku USB lub Płycie CD.
Regulamin portalu eUDT
„Art.19. Użytkownik portalu eUDT może korzystać z funkcjonalności portalu za pośrednictwem określonych modułów. W ramach portalu możliwe są m.in. następujące funkcjonalności: obsługa zgłoszeń i wniosków, w tym wniosków wymagających podpisu profilem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym, prezentacja danych o urządzeniach technicznych, terminach badań, rozliczeniach finansowych z UDT, wyświetlanie i pobieranie dokumentów UDT, kontakt z UDT on-line, dostęp do danych informacyjnych, ustawianie różnego rodzaju alertów, wypełnianie ankiet, czy też prowadzenie własnego kalendarza zdarzeń, jak również odbieranie decyzji administracyjnych i protokołów wydanych w formie dokumentów elektronicznych. Dodatkowo portal umożliwia Użytkownikowi samodzielne zarządzanie swoim kontem.”
Jakie wnioski można składać elektronicznie w UDT?
- SZWO,
- w sprawie F-GAZ`ów,
- OZE,
- dotyczące inspekcji.
Kwalifikowany podpis elektroniczny do dokumentacji technicznej
Dokumenty należy opatrzeć podpisem potwierdzonym profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie XAdES. Plik nie może być większy niż 3.5MB, a cała paczka większa niż 5MB. Dokumenty opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym muszą być przesłane na adres udt@udt.gov.pl. W przypadku Profilu Zaufanego wysyłka odbywa się poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą, ponieważ nie ma możliwości wyciągnięcia podpisanego pliku z systemu.
Akceptowane formaty załączników dokumentów eUDT
- TXT, RTF, PDF, XPS, ODT, DOC, DOCX,
- CSV,ODS, XLS, XLSX,
- ODP, PPT,
- GIF, TIF, BMP, JPG, JPEG, PNG,
- 7Z, GZ, ZIP
Podpis elektroniczny do UDT - oferta
Podpisuj Zdalnie oferuje uzyskanie podpis kwalifikowany zgodny z wymogami eUDT. Procedura zajmuje ok. 20 minut. W tym czasie zweryfikujemy tożsamość pracownika, wygenerujemy certyfikat i nagramy na bezpieczne urządzenie kryptograficzne. W ramach usług dodatkowych zainstalujemy oprogramowanie do podpisu i przeszkolimy z podpisywania dokumentów.
Zaufaj doświadczeniu i skontaktuj się z nami!