PL | EN
Nazwa kategorii

Rozwiązywanie problemów z podpisem kwalifikowanym

Program do podpisywania dokumentów

Listę niezbędnych aplikacji znajdziesz na naszej stronie: Certum oprogramowanie do podpisu

Certum sterowniki do podpisu: Sterowniki ACR39T | Sterowniki ACR 39U

 

Problem: ProCertum CardManager karta nieznana lub uszkodzona

Rozwiązanie: Zainstaluj najnowszą wersję oprogramowania do podpisu Certum. Jeżeli to nie pomoże skontaktuj się z infolinią i zweryfikują czy Twoja karta nie wymaga wymiany na nową.

Problem: ProCertum CardManager nie widzi karty

Rozwiązanie: Zainstaluj najnowszą wersję oprogramowania do podpisu Certum. Jeżeli to nie pomoże skontaktuj się z infolinią i zweryfikują czy Twoja karta nie wymaga wymiany na nową. Sprawdź również gniazda USB i działanie podpisu na innym komputerze.

 

Jak odblokować pin do podpisu elektronicznego?

Odblokowania pinu do karty można dokonać za pomocą kodu PUK, który nadawany jest podczas aktywacji karty. W przypadku podpisu Certum można odblokować pin na stronie panel.certum.pl (dla podpisów SimplySign) lub w aplikacji ProCertum CardManager dla podpisu na karcie.

 

Jak odzyskać kod PUK?

Nie ma możliwości odzyskania kodu PUK. Podczas procesu aktywacji podpisu użytkownik samodzielnie nadaje PIN/PUK i zaznacza, że jest świadom, że Certum nie przechowuje kodów PIN i PUK. 

 

Gdzie znajdę kod PUK?

Kod PUK jest nadawany przez właściciela podpisu elektronicznego i to na nim ciąży zapamiętanie/przechowywanie kodu w bezpiecznym miejscu. 

Zapomniałem PIN do karty - co zrobić?

Najprościej będzie nadać nowy PIN do karty kryptograficznej za pomocą kodu PUK. Jeżeli nie pamiętasz kodu PIN konieczne będzie uzyskanie nowego podpisu kwalifikowanego.

 

Jak otworzyć plik xades? 

Nie ma możliwości wygenerowania czytelnej zawartości pliku xades, ponieważ jest to kod podpisu elektronicznego. Jedyna możliwość to zweryfikowanie dokumentu za pomocą aplikacji ProCertum SmartSign.

 

SzafirSDK - konfiguracja podpisu

Aplikacja Szafir SDK to oprogramowanie stworzone w celu zapewnienia użytkownikom funkcjonalności podpisywania dokumentów elektronicznych. Wykorzystywane jest również do zakładania konta w portalu S24. Poniższa instrukcja przedstawia kroki jakie należy wykonać, jeżeli aplikacja nie wykryje certyfikatu kwalifikowanego.


Masz problem inny problem z podpisem? Zapoznaj się z ofertą wsparcia technicznego.

autor: Damian Nowak
CMS

Newsletter

Would you like to stay informed
of upcoming publications?

Subscribe to our mailing list

Thank you!

Twoje zgłoszenie zostało pomyślnie zapisane