Walidacja podpisu elektronicznego
Usługa walidacji polega na weryfikacji i potwierdzeniu zgodności podpisu, pieczęci złożonym na pliku. Celem jest sprawna analiza dokumentów, które opatrzono podpisem elektronicznym. Oferujemy jedyną w Polsce kwalifikowaną walidację podpisów i pieczęci elektronicznych WebNotarius by Certum.
Walidacja podpisu kwalifikowanego w praktyce
W pierwszym etapie weryfikowana jest zgodność podpisu z ogólnie przyjętymi schematami. Następnie dokonywana jest walidacja podpisu do której możemy zaliczyć: ścieżkę certyfikacji, sygnaturę podpisu, referencje, znacznik czasu i wartość certyfikatu. Po uzyskaniu informacji z samego pliku następuje pobranie informacji o samym podpisie i osobie, która go złożyła (jaki to typ podpisu, jakie dane zawiera, kto był wydawcą certyfikatu).
Jakie informacje zawiera raportu weryfikacji podpisu elektronicznego?
- Czy po złożeniu podpisu/pieczęci zachowano integralność dokumentu?
- Kto składał podpis?
- Czy certyfikat jest niekwalifikowany, zaawansowany czy kwalifikowany?
- Kto jest wystawcą certyfikatu?
- Czy weryfikowany dokument posiada znacznik czasu, jeżeli tak to jaki był czas jego złożenia?
- Czy certyfikat podpisu znajduje się na liście CRL? Jeżeli tak, to certyfikat został unieważniony.
- Jaki jest status certyfikatu zweryfikowany za pomocą protokołu OCSP? – poprawny/unieważniony/nieznany (lepsza forma weryfikacji od CRL)
Kwalifikowana usługa walidacji podpisu elektronicznego
W odróżnieniu od zwykłego odpowiednika generowane jest poświadczenie ze szczegółowymi informacjami, które mają moc prawną i stanowią niezbity dowód w przypadku sporów sądowych. Użytkownikami kwalifikowanej walidacji są często osoby odpowiedzialne za przeprowadzanie przetargów. Dzięki niezależnemu raportowi otrzymanemu od zaufanej trzeciej strony świadczącej kwalifikowaną usługę weryfikacji mogą uwierzytelnić decyzję odnośnie do przebiegu zamówienia publicznego i osoby, która go wygrała spełniając m.in. wymogi formalne złożenia podpisu.
4 możliwości walidacji elektronicznej
- Walidacja przez skrzynkę e-mail: otrzymując wiadomość drogą mailową, możemy zweryfikować parametry podpisu – wymagany standard WebTrust.
- Dostęp do walidacji podpisu poprzez integrację API
- Walidacja elektroniczna poprzez stronę www
- Serwer dedykowany pod usługę kwalifikowanej walidacji
Zastosowanie walidacji podpisu elektronicznego
- Zamówienia publiczne
- Uwierzytelnianie zobowiązań w ramach dowodów procesowych
- Gromadzenie oświadczeń o zobowiązaniach (zamiast zawierać umowę pożyczki na słowo/umowę/u notariusza, można zrobić to w formie elektronicznej i dołożyć raport z pozytywnej weryfikacji podpisów)
- Wdrożenie weryfikacji podpisów w przedsiębiorstwach, które działają w sektorze bankowości, finansów, ubezpieczeń.
Potrzebujesz weryfikacji dokumentów? Zamów usługę!