Certyfikaty do Krajowego Węzła Tożsamości
Podmioty świadczące usługi urzędowe drogą elektroniczną zobowiązane są do integracji z Krajowym Węzłem Identyfikacji Elektronicznej. Podpisuj Zdalnie dostarcza certyfikaty zgodne z wymogami Krajowego Węzła Tożsamości. W skład zestawu wchodzi: certyfikat Krajowy Węzeł do deszyfracji asercji, certyfikat niekwalifikowany biznesowy - do podpisywania żądań.
Zestaw certyfikatów do Węzła Krajowego
1 rok - 599 zł netto (736,77 zł brutto)
2 lata - 999 zł netto (1228,77 zł brutto)
3 lata - 1499 zł netto (1834,77 zł brutto)
Specyfikacja
- algorytm podpisu RSA-SHA256
- krzywa eliptyczna: NIST Curve P-256;
- długość klucza prywatnego: 256 bit;
- zgodność ze standardem X.509 v.3 (RFC5280);
- zabezpieczony funkcją skrótu SHA-2
- wysoki poziom zaufania gwarantujący jednoznaczną identyfikację użytkownika/właściciela, na którego wystawiono certyfikat;
- rozszerzenie Key Agreement dla certyfikatu do deszyfracji;
- OCSP i CRL dla certyfikatu do deszyfracji i podpisu;
Certyfikat do węzła jest zgodny z wymogami technicznymi Ministerstwa Cyfryzacji
Krajowy Węzeł Identyfikacji Elektronicznej
Projekt Ministerstwa Cyfryzacji ma za zadanie umożliwić obywatelom logowanie się za pomocą jednego konta do wszystkich systemów administracji publicznej jak ePUAP, Internetowe Konto Pacjenta, PUE ZUS, CEIDG, BDO, eUrząd (podatki.gov.pl) i wiele wiele więcej.
Placówki administracji publicznej i jednostki samorządu terytorialnego mają czas do 1 stycznia 2022 roku na podłączenie do systemu, a tym samym zakup i aktywację certyfikatu do węzła krajowego co reguluje Ustawa o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
Każdy podmiot publiczny, który powstał po 31 grudnia 2020 roku ma obowiązek integracji z Krajowym Węzłem Identyfikacji Elektronicznej z dniem uruchomienia systemu.
Jak uzyskać certyfikat do węzła krajowego?
Uzyskanie certyfikatu wymaga przesłanie danych organizacji, która będzie integrowała się z węzłem identyfikacji. Może to być wyciąg z CEIDG lub skan zaświadczenia o nadaniu numeru NIP. Zaleca się by dokument został opatrzony kwalifikowanym podpisem lub pieczęcią elektroniczną organizacji. Ponadto placówka powinna wyznaczyć reprezentanta, który na wskazany adres mailowy i numer telefonu otrzyma zestaw kluczy i hasło do rozpakowania paczki ZIP z dwoma certyfikatami.
Skontaktuj się i zamów certyfikaty