Podpis kwalifikowany

Problemy z akceptowaniem kwalifikowanych podpisów elektronicznych od zagranicznych dostawców usług zaufania

Mimo obowiązywania rozporządzenia eIDAS, które nakazuje honorować zagraniczne podpisy elektroniczne w placówkach administracji publicznych stale występują problemy i niechęć do ich akceptacji. W artykule omawiamy dlaczego urzędy nie akceptują kwalifikowanych podpisów zagranicznych od innych dostawców i jak temu przeciwdziałać.

Infrastruktura polskich urzędów niedostosowana do weryfikacji zagranicznego podpisu elektronicznego

Zgodnie z europejskim rozporządzeniem eIDAS kwalifikowane podpisy elektronicznych wszystkich dostawców powinny być respektowane we wszystkich systemach administracji rządowej. W rzeczywistości niepodważalna weryfikacja takich podpisów nie jest możliwa, bo urzędy nie dysponują właściwym narzędziem do walidacji/weryfikacji podpisu elektronicznego.

Ten problem rozwiąże uzyskanie podpisu od polskiego dostawcy - aktywacja online dla klienta zagranicznego w ciągu w 2h!

+48 536 456 661 | kontakt@podpisujzdalnie.pl



Zagraniczny podpis elektroniczny nie został wydany w kraju z obowiązującym rozporządzeniem eIDAS

Sytuacja występuje w momencie, gdy uzyskaliśmy kwalifikowany podpis elektroniczny od dostawcy usług zaufania nie działającym na terenie krajów Unii Europejskiej. Technologia i standardy między różnią się na tyle, że formalnie urzędy nie mogą i nie chcą akceptować takich certyfikatów.

Numer identyfikacyjny zawarty w certyfikacie podpisu nie jest akceptowany przez portale rządowe

Temat dotyczy podpisów zarówno zagranicznych jak i polskich dostawców. Każdy certyfikat zawiera numer identyfikacyjny. Może to być PESEL, numer dowodu, numer paszportu, numer identyfikacji podatkowej (TAX) i numer NIP. Niestety nie zawsze te numery są akceptowane. Przykładem są e-deklaracje, gdzie honorowane są wyłącznie PESEL i NIP.

Zamów podpis dla obcokrajowca - aktywacja nawet w 2h

+48 536 456 661 | kontakt@podpisujzdalnie.pl


Podpis kwalifikowany nie spełnia wymogu określonego w postępowaniu przetargowym

W każdym postępowaniu przetargowym jasno określone są warunki składania oferty: papierowo w urzędzie, listownie lub elektronicznie przy pomocy kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Zdarza się, że zamawiający narzucają opatrzenie dokumentu kwalifikowanym podpisem elektronicznym od polskiego dostawcy.

Co zrobić, gdy zagraniczny podpis elektroniczny nie został zaakceptowany w przetargu?

Najprościej będzie uzyskać kwalifikowany podpis elektroniczny od polskiego dostawcy. Procedura może zająć jednak kilka dni jedynie 2h! Drugą opcją jest udzielenie elektronicznego pełnomocnictwa dla osoby posiadającej polski certyfikat.

Zamów podpis dla obcokrajowca! Aktywacja nawet w 2h

+48 536 456 661 | kontakt@podpisujzdalnie.pl

Podpisuj Zdalnie oferta 

Oferujemy szeroki wachlarz usług związany z rozwiązywaniem problemów z zagranicznymi podpisami elektronicznymi. Umożliwiamy uzyskanie podpisu kwalifikowanego zdalnie. Więcej informacji znajduje się tutaj. Dla klientów zmieniających ofertę proponujemy atrakcyjną ofertę odnowienia podpisu elektronicznego.

Brzmi interesująco? Skontaktuj się z nami!

+48 536 456 661 | kontakt@podpisujzdalnie.pl

autor: Damian Nowak
CMS

Newsletter

Chcesz na bieżąco otrzymywać wiadomości
o pojawiających się publikacjach?

Zapisz się do bazy mailingowej

Dziękujemy!

Twoje zgłoszenie zostało pomyślnie zapisane