Ile kosztuje podpis elektroniczny?
Złożenie podpisu odręcznego na umowie pozornie nic nie kosztuje. To tylko wydruk dokumentów i zawarcie umowy długopisem. W rzeczywistości często oznacza to dojazdy, mnóstwo straconego czasu, który można by poświęcić na rozwój firmy. Remedium na nieefektywność może być podpis kwalifikowany. Bezpieczny i wygodny pozwala pracować szybciej. W artykule odpowiadamy ile kosztuje i czy warto go kupić.
Od czego zależy cena podpisu elektronicznego?
Na cenę podpisu elektronicznego wpływa długość ważności certyfikatu, rodzaj urządzenia, na którym ma znajdować się podpis, forma weryfikacja tożsamości i zakres usługi. W domyśle oferujemy opcję kompleksową, gdzie wypełniamy wniosek z klientem, wysyłamy umowę z w trybie ekspresowym, instalujemy sterowniki i oprogramowanie, a potem przeprowadzamy szkolenie z używania podpisu. Nie kończymy spotkania póki klient nie będzie samodzielnie podpisywał i weryfikował dokumenty.
Sprawdź naszą ofertę tutaj.
Podpis kwalifikowany – cena
Kwalifikowany podpis elektroniczny jest zdecydowanie droższy od zwykłego podpisu elektronicznego co wynika z konieczności weryfikacji tożsamości, a także dodatkowych kosztów producenta, których klient nie widzi np. ubezpieczenia certyfikatu sumą gwarantowaną 1 000 000 zł, konieczności utrzymywania infrastruktury tzw. QSCD, konieczności wdrażania mechanizmów zabezpieczających danych itp.
Czy zakup podpisu elektronicznego się opłaca?
Oczywiście, że tak. Podpisywanie umów elektronicznych z niepodważalnym skutkiem podpisu odręcznego usprawnia prowadzenie biznesu. Oszczędności związane z brakiem dojazdów, spotkań, opłatami kurierskich zwracają się zwykle w ciągu 2-3 miesięcy. Nasi klienci nie wyobrażają sobie pracy bez podpisu kwalifikowanego? Wygoda uzależnia!
Zamów podpis kwalifikowany od Podpisuj Zdalnie